Vardagsfabler - Verkligheten på riktigt

tisdag, april 03, 2007

Förälskelse

Det må låta jävligt långt ifrån vad jag brukar ägna mig åt, så mycket ska väl sägas. Men förälskelse är i luften, ta mig fan. Nu kanske mina trogna fans börjar tro att jag har ballat ur helt och hållet, men så är inte fallet. Jag är kär, tack vare en bög. Jodå, ni läste rätt. Inte för att jag har vänt smaken och numera föredrar den bistra manliga intimiteten, utan snarare för ett dött föremål som en bög har skapat en gång i tiden.

Jag snackar självklart om design-legenden Tom Ford och hans ursnygga glasögon. Har under en tid varit sugen på att skaffa något nytt att se med. Inte för att jag har speciellt dålig syn (även om den allt är lite dålig), utan snarare för att jag har tröttnat på de glasögon jag har, och skulle föredra en liten omväxling. Gav mig ut i jakt på ett par läckra, tunna, silvriga bågar som skulle vara betydligt lättare än de jag har på mig på, men fann istället dessa underbara bågar från Tom Ford.



De må se fåniga och rätt gay ut, vilket inte berör mig det minsta. Det som dock berör mig är den våldsamt supercoola look som dessa plastiga och faktiskt överstora bågar ger mig. Jag ser dels ut som en total vetenskapsnörd i usla amerikanska filmer, dels ser jag fantastiskt supercool ut. Jag är fortfarande mestadels inne på att jag ska skaffa ett par tunna, lätta, eleganta bågar. Medan delar av mig bara vill springa och införskaffa dessa härliga mirakel till überbågar. Om jag skulle införskaffat dem skulle jag till och med se ÄNNU mer ut som Gordon Freeman från Half-Life-spelen.



Som om det skulle behövas liksom.